Opisy stanowisk i zakresy obowiązków

Mimo że nie ma konkretnych regulacji prawnych odnośnie (pisemnej) formy tych dokumentów, pierwszym wyszczególnionym przez Kodeks Pracy (art. 94 ust.1) obowiązkiem każdego Pracodawcy jest: zaznajomienie pracowników podejmujących pracę z zakresem ich obowiązków, sposobem wykonywania pracy na wyznaczonych stanowiskach oraz ich podstawowymi uprawnieniami”.

Pomijając wymogi formalne, posiadanie i praktyczne wykorzystywanie aktualnych, profesjonalnie przygotowanych Opisów
i Zakresów, okazuje się niezwykle przydatnym narzędziem w firmie, ponieważ:

projekty HR2.png  Jednoznacznie określa i precyzuje podstawowe zadania, obowiązki i odpowiedzialności pracowników

projekty HR2.png  Pomaga w dobrej organizacji pracy w firmie (np. eliminacja zbędnych zadań, tworzenie nowych stanowisk, klaryfikacja              struktury)

projekty HR2.png  Jest narzędziem oceny, weryfikacji i kontroli pracy podwładnych

projekty HR2.png  Służy do tworzenia wymagań podczas rekrutacji rozwija w pracownikach poczucie odpowiedzialności

 
Jak wygląda przykładowy proces wdrożenia?

Opisy stanowisk_wdrożenie.png

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności.

Rozumiem

Telefon: +48 609 507 341

Email: info@hpc-mp.pl