Małe i Średnie Firmy
JAK WYGLĄDA WSPÓŁPRACA Z MAŁYMI I ŚREDNIMI FIRMAMI ?
- Najczęściej zaczyna się od szczegółowego omówienia i zaplanowania pierwszego projektu, który wynika z konkretnych potrzeb danej firmy.
- Może to być np. przygotowanie lub uporządkowanie opisów stanowisk przed zbliżającym się audytem, pilna rekrutacja, wdrożenie nowego pracownika, stworzenie od podstaw lub zmodyfikowanie systemu premiowania czy oceny pracowników.
-
Każdy projekt wymaga dokładnego zapoznania się ze strukturą organizacyjnąi pracowniczą firmy, a także bieżącymi
i długofalowymi potrzebami i oczekiwaniami Zarządzających. Wpływa to nie tylko dobre przygotowanie i dopasowanie danego rozwiązania do specyfiki firmy, ale także znakomicie ułatwia i przyspiesza ewentualna dalszą współpracę. - Już na tym etapie powstają na ogół pierwsze dokumenty lub narzędzia, np. struktura organizacyjna,
opis stanowiska lub grupy stanowisk czy profesjonalna mapa danego procesu – personalnego lub biznesowego.
Nawet jeśli nie są one częścią projektu, zostają oczywiście w firmie i mogą być dalej wykorzystywane. - Projekty realizowane są wg. wstępnie uzgodnionego harmonogramu, częściowo zdalnie, częściowo w ramach
wcześniej zaplanowanych spotkań w firmie. - Początkowo współpraca i spotkania dotyczą głównie Zarządzających w firmie, jednak po odpowiednich uzgodnieniach
i wprowadzeniu, najczęściej komunikacja i współpraca „schodzi niżej” i dotyczy bezpośrednio określonych kierowników
lub pracowników, tak aby maksymalnie skracać czas i zwiększać zakres pozyskiwanych informacji. - Rozliczenia – na podstawie faktury VAT – następują najczęściej po zakończeniu danego projektu lub jego etapu
albo na podstawie miesięcznego abonamentu, ściśle dopasowanego do zakresu działań i potrzeb danej organizacji. - Sposób rozliczeń, podobnie jak każdy z realizowanych projektów, jest zawsze indywidualnie uzgadniany i „szyty na miarę” potrzeb i specyfiki danej firmy. Wycena dotyczyć może całości lub określonego etapu realizowanego projektu (np. cena za zaprojektowanie i wdrożenie systemu ocen okresowych w firmie X lub cena za opis jednego stanowiska w firmie Y)
albo czasu konkretnych działań, składających się na jego realizację (np. ustalona cena 1 dnia/godziny pracy). - Abonamenty dotyczą najczęściej tzw. działań serwisowych i obejmują np.: ilość dni/godzin w firmie przeznaczonych
na określone działania (np. konsultacje dla pracowników/Zarządów, szkolenia, działania wdrożeniowe, etc.) lub administrowanie konkretnymi procesami (np. dokumentacją, ocenami pracowniczymi, aktualizacją struktur organizacyjnych czy zakresów obowiązków).
DLACZEGO WARTO?
w jakim ich potrzebujesz.
aby przynosiło to najlepsze efekty dla firmy.